ХІД РОБОТИ
Завдання 1.
|
Розпізнавання твердих речовин.
- в чотирьох пронумерованих ємностях
містяться тверді речовини – лимонна кислота, глюкоза, сахароза, крохмаль;
- визначте їхні фізичні властивості
(роздивіться, потримайте пальцями, перевірте запах, розчинність у воді);
- запишіть спостереження;
|
Назва речовини
|
Лимонна кислота
|
Глюкоза
|
Сахароза
|
Крохмаль
|
Фізичні властивості
|
Завдання 2.
|
Розпізнавання розчинів речовин.
- в чотирьох пронумерованих пробірках
знаходяться розчини оцтової кислоти, етанолу, гліцеролу та глюкози;
- за допомогою мінімальної
кількості реактивів визначте вміст кожної пробірки;
- запишіть хід досліду, спостереження;
- у висновку укажіть номер пробірки та
визначений розчин, відповідь обґрунтуйте.
|
Послідовність
дій |
Спостереження
|
Висновок
|
Індикаторним
папірцем переві-
римо середовище
розчинів
|
В одній із пробірок
індикаторний папі-
рець став червоним,
що вказує на кис-
лотне середовище
|
Водні розчини кислот
змінюють забарвлення
індикаторів. Оже, у
пробірці __________
|
2. У три пробірки
внесемо по 1 мл
лугу і 3-4 краплі
купрум (ІІ) суль-
фату. До свіжо-
осадженого осаду
додаємо по 1 мл
розчинів, що
перевіряємо
|
У двох пробірках
осад розчиняється
і розчин набуває
яскраво-синього
кольору, а в
іншій осад не
розчинився.
|
Одноатомні спирти не
взаємодіють зі свіжо-
осадженим осадом
Cu(OH)2, отже, у
пробірці, в якій осад
не розчинився, міститься
_______________
|
3. Обережно
нагріваємо
дві пробірки
з розчинами
яскраво-синього
кольору
|
При нагріванні в
одній із пробірок
розчин набуває
оранжево-жовтого
забарвлення, а
згодом в цій про-
бірці випадає
цегляно-червоний
осад.
|
У пробірці, де випав
осад, міститься,_______
у іншій - ___________
|
Завдання 3.
|
Що робили
|
Що
спостерігали
|
Дослід 1. Дослідіть, у якій з двох пробірок міститься розчин
глюкози, а в якій — сахарози.
У висновку опишіть різницю будови глюкози і сахарози |
|
Добули з NaOH
і CuSO4 свіжий купрум (ІІ) гідроксид (синій осад) і добавили
його у дві пробірки, гарно струсили
|
В одній з
пробірок утворився розчин блакитного кольору, в іншій — змін не відбулося
(осад залишився).
|
Висновок:Розчин
блакитного кольору утворився в пробірці,в якій міститься…..
|
|
Дослід 2. Доведіть, що клейстер відвареного рису
містить крохмаль.
У висновку обґрунтуйте необхідність споживання крохмалю людиною |
|
До зціженої
води з відвареного рису додаємо розчин йодної настойки
|
Утворився …… колір досліджуваної суміші.
|
Висновок: ……
|
|
Дослід 3. Дослідіть наявність гліцеролу в кондитерському
виробі.
У висновку поясніть, з якою метою у кондитерськи вироби добавляють гліцерол |
|
Добули з NaOH
і CuSO4 світлий Cu(OH)2 і додали його до вмісту
досліджуваного кондитерського виробу
|
Спостерігаємо
розчин яскраво-блакитного кольору.
|
Висновок: гліцерол добавляють до кондитерських виробів як ….
|
|
Дослід 4. Підтвердіть, що у розсолі від сквашених
(маринованих) огірків є органічна кислота.
У висновку зазначте, яку функцію у даному випадку виконує кислота |
|
До розсолу
додали кілька крапель лакмусу
|
Розчин набув … кольору.
|
Висновок: кислота виконує функцію консерванта, який збільшує термін придатності
продукту.
|
8 клас

8 класс новое
Лабораторний дослід № 3
Дата:
« » р.
ВЗАЄМОДІЯ ХЛОРИДНОЇ КИСЛОТИ З
МЕТАЛАМИ
Мета: виявити залежність між активністю металів та їхньою
здатністю взаємодіяти з хлоридною кислотою.
Обладнання:
штатив із пробірками.
Реактиви:
хлоридна кислота, гранульовані
зразки металів: цинку, олова, міді.
Завдання:
виконайте досліди та оформте
звіт, заповнивши таблицю.
З правилами безпеки ознайомлений(а) та зобов’язуюсь
їх виконувати (підпис)
ПОРЯДОК
ВИКОНАННЯ РОБОТИ |
СПОСТЕРЕЖЕННЯ,
РІВНЯННЯ РЕАКЦІЙ |
||
I. Взаємодія хлоридної кислоти із цинком 1. Помістіть у пробірку 1–2 гранули цинку. 2. Долийте хлоридну кислоту об’ємом 1–2 мл |
Рівняння хімічної реакції (якщо вона відбувається) Zn + 2HCl → ZnCl2 + H2↑ |
||
II. Взаємодія хлоридної кислоти з оловом 1. Помістіть у пробірку 1 гранулу олова. 2. Долийте хлоридну кислоту об’ємом 1–2 мл |
Спостереження Виділення газу. Рівняння хімічної реакції (якщо вона відбувається) Sn + 2HCl → SnCl2 + H2↑ |
||
|
Спостереження Реакція не відбувається. Рівняння хімічної реакції (якщо
вона відбувається) |
ЗРОБІТЬ ВИСНОВОК
Хлоридна
кислота реагує з металами за умови:_______________________________________
________________________________________________________________________________
Лабораторний дослід № 2
Дата:
« » р.
ВЗАЄМОДІЯ
ЛУГІВ З КИСЛОТАМИ В РОЗЧИНІ
Мета: закріпити теоретичні знання про властивості основ під час
виконання хімічного експерименту, а саме дослідити взаємодію розчинів лугів з
кислотами; удосконалювати вміння виконувати хімічний експеримент, робити
висновками за результатами спостережень.
Обладнання:
штатив із пробірками, піпетки.
Реактиви:
хлоридна кислота, розчини натрій
гідроксиду, калій гідроксиду, сульфатної кислоти; індикатор фенолфталеїн
(лакмус, метиловий оранжевий, універсальний).
Завдання: виконайте досліди та оформте
звіт, заповнивши таблицю
З правилами безпеки ознайомлений(а) та зобов’язуюсь
їх виконувати (підпис)
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ РОБОТИ |
СПОСТЕРЕЖЕННЯ, РІВНЯННЯ РЕАКЦІЙ |
I. Взаємодія розчину натрій гідроксиду з хлоридною та сульфатною
кислотами 1. Налийте в дві пробірки по 1–2 мл розчину натрій гідроксиду |
Спостереження Пробірка
№ 1 після додавання фенолфталеїну колір змінився на малиновий, а після
додавання кислоти відбулося знебарвлення розчину. Пробірка
№ 2 після додавання фенолфталеїну колір змінився на малиновий, а після
додавання кислоти відбулося знебарвлення розчину. |
2. Додайте в кожну пробірку по 1–2 краплі розчину фенолфталеїну
або іншого індикатора. 3. Додайте краплинами до зміни забарвлення: у першу пробірку — хлоридну
кислоту, а в другу — розчин сульфатної кислоти |
Рівняння
хімічних реакцій Пробірка
№ 1 NaOH +
HCl → NaCl + H2O Пробірка
№ 2 2NaOH + H2SO4 → Na2SO4 + 2H2O |
II. Взаємодія розчину калій гідроксиду з хлоридною та сульфатною
кислотами 1. Налийте в дві пробірки по 1–2 мл розчину калій гідроксиду. 2. Додайте в кожну пробірку по 1–2 краплі розчину фенолфталеїну
або іншого індикатора. 3. Додавайте краплинами до зміни забарвлення: в першу пробірку —
хлоридну кислоту, а в другу — розчин сульфатної кислоти |
Спостереження Пробірка
№ 1 після додавання фенолфталеїну колір змінився на малиновий, а після
додавання кислоти відбулося знебарвлення розчину. Пробірка
№ 2 після додавання фенолфталеїну колір змінився на малиновий, а після
додавання кислоти відбулося знебарвлення розчину. Рівняння
хімічних реакцій Пробірка
№ 1 KOH +
HCl → KCl + H2O Пробірка № 2 2KOH + H2SO4 → K2SO4 + 2H2O |
ЗРОБІТЬ
ВИСНОВОК
Довести наявність реакції між розчинами лугів і кислот
можна за допомогою
_____, які в ході реакції змінюють ________. Тип цієї реакції обміну,
нейтралізації.
Практична робота № 3
Дата: « » р.
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ЗАДАЧ
Мета: закріпити навички з розв’язування експериментальних задач, знання
про хімічні властивості основних класів неорганічних сполук, формувати навички
планування експерименту й робити висновки
З правилами безпеки ознайомлений(а) та
зобов’язуюсь їх виконувати(
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
РОБОТИ |
СПОСТЕРЕЖЕННЯ,
РІВНЯННЯ РЕАКЦІЙ |
Завдання 1. Визначення речовин Необхідні реактиви: лакмус або металевий оранжевий, аргентум(I)
нітрат, барій нітрат План експерименту: 1. Щоб визначити натрій хлорид, необхідно до проб розчинів із
трьох пробірок додати аргентум(I) нітрат 2. Щоб визначити сульфатну кислоту, необхідно до проб двох
розчинів, що залишилися, додати барій нітрат 3. Щоб підтвердити, що в останній пробірці міститься калій гідроксид,
необхідно додати лакмус або метиловий оранжевий |
Спостереження Пробірка № 1 лакмус
змінив колір на синій, метиловий оранжевий — на жовтий. Пробірка № 2 випав осад
білого кольору після додавання барій нітрату. Пробірка № 3 випав
білий сирнистий осад після додавання аргентум(I) нітрату. Рівняння хімічних
реакцій Пробірка № 1 KOH + лакмус →
синій колір; KOH + метиловий оранжевий → жовтий колір. Пробірка № 2 H2SO4 + Ba(NO3)2 → 2HNO3 ++ BaSO4↓ Пробірка № 3 NaCl + AgNO3 → NaNO3 ++ AgCl↓ Висновки У пробірці № 1
міститься калій гідроксид. У пробірці № 2 міститься сульфатна кислота. У пробірці № 3 міститься натрій
хлорид. |
Завдання 2. Отримання речовин Необхідні реактиви: аргентум(I) нітрат. План експерименту: Щоб отримати з купрум(II) хлориду купрум(II) нітрат, потрібно
до купрум(II) хлориду додати аргентум(I) нітрат. |
Спостереження випав білий сирнистий осад. Рівняння хімічної
реакції CuCl2
+
2AgNO3
→
Cu(NO3)2
++
2AgCl↓ |
ЗРОБІТЬ
ВИСНОВОК
Для розв’язування експериментальних
задач на визначення та отримання речовин необхідно використовувати такі
теоретичні знання:___________________________
Комментариев нет:
Отправить комментарий